MEDNARODNI PROJEKT Erasmus+: MATEMATIKA SKOZI IGRO

Naša šola bo med šolskimi leti od 2017 do 2020 sodelovala v Erasmus+  KA2 projektu Matematika skozi igro. Sodelujemo z osnovnimi šolami iz Francije (Saint-Marie-aux-Mines), Poljske (Bialystok), Italije (Gambettola), Belgije (Turpange) in Portugalske (Porto).

Cilj projekta je krepitev matematičnih kompetenc, medosebnih, medkulturnih in družbenih kompetenc učencev in učiteljev ter nadgradnji učiteljske prakse.  Namen projekta je izdelava in uporaba matematičnih didaktičnih iger pri pouku – tako namiznih kot računalniških, s katerimi učenci gradijo in utrjujejo svoje znanje ter izmenjavi dobre prakse pri poučevanju matematike.

Projekt je razdeljen na šest matematičnih sklopov: števila ter deli celote, obdelava podatkov, aritmetika, logika, geometrija ter merjenje.  V času projekta bodo nastale učne priprave, didaktične igre, računalniške igre, poročila … Primeri vsega naštetega bodo ob koncu projekta zbrani v posebni publikaciji, dostopni pa bodo tudi na spletu.

 

Koordinatorka projekta

Marja Panker

 

Mednarodni projektni sestanek v Italiji - November 2017

Pred nami je nov mednarodni projekt Erasmus +, v katerega bo naša šola vpeta tri leta. Tematika projekta je »Matematika skozi igro.«

Od 20. do 24. novembra 2017 smo se učiteljice Marja Panker, Tina Klopčič Dobrić in Alma Lončar udeležile mednarodnega projektnega sestanka v Italiji, v mestu Gambettola. V projektu sodelujejo šole iz šestih držav: Italije, Francije, Portugalske, Belgije, Poljske in Slovenije.

Gostujoča šola nas je z gostoljubnostjo in odprtostjo zelo lepo sprejela. Razkazali so nam svojo šolo, razložili šolski sistem ter nas navdušili s svojo energijo in sproščenostjo.

Učitelji smo določili potek projekta, datume aktivnosti, sestavili različne vprašalnike in dokumentacijo. Dogovorili smo se o aktivnostih učenja in poučevanja, ki bodo aprila 2018 na Portugalskem. Tam bodo sodelovali tudi učenci in učitelji naše šole.

Veselimo se novih izzivov pri našem poučevanju in prijateljstev, ki jih prinaša mednarodno sodelovanje.

Šolski  projektni tim

Izdelava matematične didaktične igre v 4. A razredu - Marec 2018

V okviru projekta Erasmus + Matematika skozi igro smo pripravili igro, ki jo bomo predstavili tudi na našem gostovanju na Portugalskem. Učenci 6. razredov, ki se bodo tega gostovanja udeležili, so pomagali pri izdelavi igre. V 4. A razredu pa so jo učenci preizkusili in se ob njej zabavali, hkrati pa ponovili zapis števil (v obsegu do 10 000) na različne načine.

Zapisala: Tina Klopčič Dobrić

Videokonferenca z učenci iz Francije - Marec 2018

V sredo, 20. 3., smo imeli učenci in učiteljice, ki grejo v okviru projekta Erasmus+ Matematika skozi igro na Portugalsko, videokonferenco z vrstniki iz Francije. Učenci so se predstavili in povedali, s katerimi športi se ukvarjajo. Bolje pa se bodo otroci spoznali, ko bodo v aprilu gostovali na Portugalskem v mestu Porto. Tam bodo imeli cel teden aktivnosti povezane z matematičnimi didaktičnimi igrami.

Marja Panker

Matematična didaktična igra MATEMATIČNA VRTAVKA v 3. razredih - Marec 2018

V okviru projekta Erasmus+ Matematika skozi igro se učenci v 3. razredih učijo matematiko na prav poseben način. Izdelali so igro »Matematična vrtavka«, pri kateri so jim pomagali učenci 6. razredov.

Iz barvnega šeleshamerja smo izrezali dvanajstkotnike in v vsako dvanajstino zapisali števila do 100 ali do 1000 (število, desetiški zapis ali število z besedo).

Šeleshamer smo plastificirali in izrezali. Učenci 6. razredov so iz lesa izdelali vrtavke, v katere smo vstavili plastificirane dvanajstkotnike.

Učenci tako z vrtenjem vrtavke utrjujejo števila do 100 in 1000, desetiške zapise in zapise števil z besedo, v določeno tabelo na listu papirja.

Iz DAS mase pa so učenci izdelali kroglice, ki jih uporabijo za prikaz števil na lesenem računalu.

Sonja Turšič

Mednarodni projektni sestanek v Franciji - oktober 2018

V tednu od 8. do 12. oktobra 2018 smo se tri učiteljice udeležile mednarodnega projektnega sestanka v naši francoski partnerski šoli, v kraju Saint – Marie – Aux – Mines.

Na sestanku smo evalvirali delo, ki smo ga izvedli v šol. l. 2017/18 ter načrtovali delo v letošnjem šolskem letu. Posvetili smo se spletni strani projekta, kjer zbiramo vse priprave ter navodila za izdelavo matematičnih iger, vtise s projektnih sestankov, mednarodnih gostovanj ter delavnic, ki potekajo na partnerskih šolah.

Slovenske učiteljice pa smo predstavile tudi program gostovanja v Sloveniji, saj bo naša šola gostila tuje učence in učitelje drugi teden v marcu. V tednu gostovanja bodo tuje učiteljice poučevale matematiko, tuji učenci pa bodo obiskali svoje slovenske vrstnike.

V letošnjem šolskem letu bomo didaktične igre namenili temama logika in računske operacije.

Marja Panker

Izdelava treh matematičnih didaktičnih iger v 6. razredih - Januar 2018

TEHNIŠKI DAN ZA 6. r:

DIDAKTIČNE IGRE

Dne 7. 10. in 10. 10. 2017 sta na šoli potekala TEHNIŠKA DNEVA za 6. razrede in sicer v okviru PROJEKTA ERAZMUS+ KA2, »MATEMATIKA SKOZI IGRO«.

Izdelovali smo didaktične igre in učne pripomočke.

Izdelali smo tri različne vrste iger:

1. STRATEŠKO LOGIČNO IGRO iz lesa,

2. Učni pripomoček – STOTIČNI DIAGRAM,

3. Sestavljanko iz večkotnikov iz kartona.

Igre in učni pripomoček bomo uporabljali pri pouku.

Delo je potekalo pod mentorstvom učitelja Mirana Štuhca, Franca Divjaka, Majde Horvat in Barbare Kastelic.

Marja Panker

MATEMATIKA JE ZABAVNA - Marec 2018

»V prvem razredu je matematika res zabavna,« so besede prvošolcev in prvošolk naše osnovne šole, ki učno snov matematike spoznavajo in usvajajo z različnimi didaktičnimi igrami.

Predstavljamo vam nekaj izmed njih.

ŠTETJE

Učenci na »kosmate« žice natikajo ustrezno število slamic, na papirnate krožnike pa zapenjajo ustrezno število ščipalk. Poleg urjenja štetja in prepoznavanja številk učenci pri tej igri razvijajo tudi sposobnost pincetnega prijema, ki omogoča pravilno držo pisala.

ŠTETJE

Učenci štejejo pike na avtobusu ter s ščipalko označijo njihovo število. Učenci sestavljajo sestavljanko, in sicer prirejajo številki ustrezne dele.

MATEMATIČNI PROBLEMI

Učenci si dobro ogledajo sličico, oblikujejo matematični problem ter ga ustno povedo sošolcem in sošolkam. Njegov številski izraz zapišejo

.

ŠTEVILSKI IZRAZI

Učenci imajo v jajčnih škatlah zapisane številke od 0 do 9 ter dva kamenčka. Škatlo zaprejo, jo potresejo in odprejo. Številki, na katerih sta kamenčka, uporabijo v številskem izrazu.

ŠTEVILSKI IZRAZI

Učenci se igrajo igro človek, ne jezi se, a brez kocke. Iz kupčka vzamejo številski izraz, ga izračunajo ter se premaknejo za toliko polj naprej.

 

Špela Grdadolnik

 

Matematične didaktične igre v 2.e razredu - Marec 2018

V sredo, 21. 3., so učence 2. e v podaljšanem bivanju obiskali učenci iz 6. razredov, ki grejo na Portugalsko ter učiteljica Romana Ferlič. Pika, Petra in Miha so pripravili svoje igre, ki so jih predstavili učencem ter se jih igrali z njimi. Tudi učiteljica Romana je pripravila dve didaktični igri, ki jih bo predstavila na srečanju na Portugalskem. Učenci 2. e so se ob igranju zabavali in se ob tem tudi veliko naučili.

Marja Panker

Matematična didaktična igra ZAJČKI NA VRTU v 1. C - Marec 2018

V letošnjem šolskem letu 1. c sodeluje s svojo matematično didaktično igro ZAJČKI NA VRTU v projektu Erasmus + Matematika skozi igro.  Skozi zabavno zgodbo in zanimivo igro smo utrdili štetje do 10, branje števil do 10 ter orientacijo na listu oz. podlagi. Naši zajčki so po dolgi zimi skakljali po vrtu ter jedli korenje in solato. Kdor je več pojedel, je zmagal.

Špela Grdadolnik

MATEMATIKA SKOZI IGRO V 1. D RAZREDU

Učenci 1. d razreda so se v četrtek, 22. 11., v podaljšanem bivanju poigrali z matematičnimi didaktičnimi igrami, ki jih je pripravila učiteljica Jerneja Bergant Belaj.

Ob igri tangram so po načrtih sestavljali živali, šteli elemente, primerjali števila in naredili histograme. Skupna igra se jim je zdela prav zabavna, pa še naučili so se veliko, so povedali ob koncu ure.

Marja Panker,

Koordinatorka projekta

(Obiskano 227 krat, današnjih obiskov 1)